ПРЕС-ЦЕНТР

У вересні Верховна Рада в першому читанні прийняла законопроект, що дозволяє держорганам використовувати системи хмарних обчислень, в тому числі в комерційних датацентрах (№4302). Якщо ця ініціатива буде реалізована, то це може дати певний поштовх для розвитку галузі. За умови, що силовики паралельно не проведуть кілька гучних операцій з вилучення серверів.

Про те, як живеться українським датацентрам, наскільки заважають бізнесу постійні обшуки в IT-компаніях, а також про те, чи допоможе новий закон роботі держави, Українським Новинам розповів експерт в галузі телекомунікацій, глава наглядової ради датацентру “Парковий”, колишній глава НКРЗІ Петро Яцук.

Давайте почнемо з профільного ринку – ринку ЦОД України. Як цей рік закінчується, чим він відрізняється від попереднього? Наскільки легше чи складніше стало працювати в Україні і чому? Проблема ринку ЦОДів в тому, що він практично не зростає. Відбувається міграція клієнтів з одного датацентру в інший і тільки. Нових клієнтів можна перерахувати по пальцях. Так, у нас, в “Парковому”, за підсумками року абсолютне зростання складе десь 15-20%. Але це більшою мірою через те, що у нас значний запас потужностей. Досить песимістична в цілому ситуація на ринку в Україні склалася з однієї причини: вилучення силовиками обладнання та ресурсів. І остання гучна подія, яка сталася з Інтертелеком, – це ще одне підтвердження такої ситуації. Так, це не датацентр, але це також ІТ-компанія. Коли вилучається обладнання, то робота мережі зупиняється. Добре, що у компанії було якесь резервне обладнання, що допомогло їм швидко відновити працездатність мережі. А якби цього резерву не було, то через тиждень не було б уже самого оператора. Ось основна проблема ринку. Коли ми ведемо переговори з нашими потенційними клієнтами (я маю на увазі великих клієнтів В2В), які здатні платити 100-200 тис. за ресурси, вони відразу ж ставлять умову: резервування і обов’язково не в Україні, а також Back up. Найчастіше запитують, чи можна зробити так, що все буде зберігатися за кордоном, а у нас будуть проводитися тільки обчислення. Побоювання клієнтів зрозумілі: якщо хто-небудь прийде і висмикне плату, то зупиняться обчислення, але не буде втрачена база даних, бізнес “не ляже”. Чи “ляже” у нас, датацентров, але не у наших клієнтів. Вони турбуються про свій бізнес, а ми турбуємося про своїх клієнтів, тому надаємо такі послуги, домовившись з партнерами за кордоном. Повну версію інтерв’ю читайте російською мовою

Надіслати відповідь

avatar
  Subscribe  
Notify of